Muzsikus Blog

Ez is Muzsikus, de nem a Megfagyott. Épület-kritikák, építészek, mesék az oktatásról, humor, kultúra, friss hírek, rendezvények, vélemények. Naponta frissülő tartalom. Cenzúra nélkül. Alkotásaitokat publikáljuk, ne legyetek szégyenlősek!

Címkék

ajánló (6) építészet (3) hk (4) koli (2) kultúra (3) oktatás (3) pályázat (2) poén (4) rendezvény (4) vélemény (10)

Utolsó kommentek

  • _Geci: Na, és akkor most hogy így a vizsgakártya kijátszása után? (2008.07.10. 23:06) Hol volt, hol nem volt,
  • humanplotter: vizsgázunk, vizsgázgatunk. türelem emberek... (2008.06.26. 00:07) Hol volt, hol nem volt,
  • _Geci: Ej, de rég frissült már ez a blog is. (2008.06.25. 01:16) Hol volt, hol nem volt,
  • Eszti: Khm... Sok mindenben igazuk volt, és sajnálatos, hogy eredménytelenül múlt el a "kampány". Azoktól... (2008.06.07. 11:36) Hol volt, hol nem volt,
  • lyályé: idealista dolog azt gondolni, hogy kedves tanárainkat érdekli az oktatás színvonala, vagy hogy min... (2008.06.06. 21:07) szakirány előadás
  • Utolsó 20

szakirány előadás

2008.06.05. 01:50 | humánplotter | 15 komment

    Az oktatóság ma körülbelül 160 harmadéves hallgató előtt tartott stand up-ot, nem túl nagy sikerrel. Akinek mégis sikere volt, az nem standupolt, hanem felkészült és összeszedetten beszélt. Az egyetlen ilyen ember Rostás Zoltán (továbbiakban RZ) volt, kevésbé tájékozottak, így Máté Lajos kedvéért mondom, ő az Építéskivitelezési tanszék oktatója. Na de kezdjük az elején.

    20 percet késik a díszes társaság, 40 fok van, a K314-ben összezsúfolva vártuk, hogy most majd szépen elmagyarázzák nekünk a szakirányok lényegét, a modulokat bemutatják. Csalódnunk kellett.

    Varga Tamás(továbbiakban VT) 45 másodperc alatt lezavarta az építész szakirány bemutatását, ugyanilyen hosszú ideig sérelmezi előtte, hogy Máté tanár úr nem dékánhelyettesi mivoltából adódóan hívta ide őt, hanem csak szimpla tanszékiként. Jajj szegény.
    Hunyadi Zoltán adja a megszokott felsőbbrendű-lény-vagyok feelinget: 25 másodpercnyi motyogásának tárgya az, hogy a honlapon minden fenn van, ehhez ő nem tud most mit hozzátenni. Sajnos nem volt nálunk tojás.
    Ekkor jött RZ. És leégette a mellette állókat. Leégette, mert egy intelligens ember mellett hüly.... kevésbé okosként állni az ciki. RZ maga volt az irónia, mégis elmondott mindent amit a menedzser modulról akkor és ott tudnia kell egy hallgatónak. Nem véletlenül tapsoltuk meg. Nem csak neki szólt, hanem főleg a mellette állóknak nem szólt.
    Következő felszólalónk Pálfy tanszékvezető úr. Érezte, hogy az előző beszéd után valamit neki is villantania kell a város szakirányról, ezért hosszan beszélt. Azzal kezdte, hogy ő még sosem beszélt senkinek erről a témáról, így előadása ennek megfelelően semmitmondó volt, főleg önfényezni próbált, nem túl sikeresen.

    Ezután jött a fekete leves: a legtöbb kérdésünkre adandó választ ott helyben kezdték el kitalálni, sokszor nekünk hallgatóknak kellett rávezetnünk őket a megoldásra. Tulajdonképpen standup oktatási bizottságot hoztak ott létre, amitől RZ tüntetőleg távolabb is állt fel a tábla szélénél. További megjegyzéseivel nem mulasztott el rámutatni, hogy a menedzser modul a legértelmesebb amit felvehetünk és poénjaiból én mondjuk kiéreztem a kedves kollégák hozzáállásának enyhe minősítését. Úgy láttam VT is kiérezhette, mert csúnyán ráncosodott a szemöldöke, mikor RZ bemondta, hogy VT iszonyú jófej és a csúszóknak, erasmusosoknak megoldja a modulfelvételi problémáját jövőre. Ezekután könnyebben ígérte meg ő is.

    Felháborító, hogy mennyire nincsenek képben karunk vezető oktatói, felháborító, hogy például Hunyadi milyen lekezelően bánt a hallgatósággal. Köszönjük RZ-nek, hogy hozzászólásaival feldobta és válaszaival 1 órával lerövidítette az előadást.

    A szakirány blamázs előadás minden témáját és részletét nem szeretném kifejteni, fejtsék ki a kommentek. Mondjátok el véleményeteket!
   
   

Címkék: oktatás vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://muzsikus.blog.hu/api/trackback/id/tr79504437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a. 2008.06.05. 02:57:50

teljesen egyetértek, igencsak felsöbbrendünek érezte magát egy két 'elöadó' RZ tanárurhoz képest, pedig semmi okuk nem volt rá. söt megköszönhetnék neki h megmentette öket a teljes leégéstöl
ja és amugy elöadás elött kimentem, és RZ az ajtóban állt és várta a többieket, megkérdeztem h mikor kezdenek, azt mondta fogalma sincs, kiderült h még arrol se szoltak neki h elcsusztatták a kezdési idöpontot. ja meg kérdezte h minden szakirányrol és modulrol tartanak e elöadást, én naivan azt mondtam h igen...
de legalább utána a sör jól esett

lyályé 2008.06.05. 08:14:30

ezt sajnos kihagytam, de hallottam tavaly Becker roppant lekezelő, grafikonos-páldálódzós kiselőadását az újmódis épszerk tárgyfelvételről, szóval el bírom képzelni a színvonalat:):)
nem szeretnék túl nagy szavakat mondani, de annyival azért megtisztelhetnék a diákságot, hogy nem nézik tök hülyének...

2008.06.05. 09:45:50

ráadásul néha némelyik hülyeségeket is beszélt...

df 2008.06.05. 10:16:17

Hát ez pár éve se volt valami nagy szám, okosabb nem lett tőle az ember. De ez azért is van, mert a modulnak annyira sok értelme nincs, szerintem csak egy jól hangzó cetli a diplomában. Persze ettől még a különboző szakirányokról adhattak volna felvilágosítást a szakirány előadásnak nevezett valamin, de azt sem tették meg. Rostást meg majd megnézem mennnyire fogjátok csípni kivitel 4 után. Ha valaki lekezelő és nagy az arca, na az pont ő.

Eszti 2008.06.05. 10:46:06

Találó a beszámoló.
Nonszensznek érzem, ami ezen a karon megy ún. "kifutó képzés" terén. Ami -akárhogy is állnak hozzá a tiszelt oktatók- TELJES ÉRTÉKŰ diplomát ad!
És ilyenkor nincs semmi eszköz a hallgatóság kezében, hogy felemelje hangját a minősíthetetlen bánásmód, a tájékoztatás hiánya, az oktatás színvonala ellen?!
Vagy a nagy hírű Műegyetem Építészmérnöki szakán a tanári kar bármit megtehet?! Lehet diszkriminatív alapon tárgyfelvételt hirdetni, alaptalanul, szubjektíve buktatni, és minden diákot hülyének nézni?!
Hát elismerésem, megtisztelő itt diplomát szerezni!

TE 2008.06.05. 13:09:22

Valóban elég gáz volt, és én még mindig ott tartok, hogy nem kaptam választ a legfontosabb kérdésemre, miszerint milyen tárgyakat kell, nem kell felvenni következő félévre azokból amik a felsorolás alján mind zárójeles (É)-sek vagyis építész szakirány... én lehet totál hülye vagyok, de sehol nem találom a ránk vonatkozó szabályokat... én megtaláltam a honlapon az említett... már fent van dolgot, de nekem az olyan minta, az osztatlan, illetve a bsc-nek, ergo az új képzéseseknek szólna és nem nekünk... ha valaki tudja hogy pontosan merre leledzik a fent említett dokumentum, az árulja már el a gyengébbeknek, pl nekem, mert én nem találom, a bácsi hiába mondta hogy ott van...

Az meg, hogy azoknak akik csúsznak nincs lehetőségük modult felvenni, nem egészen korrekt, elvégre hányan is csúszúnk? és én speckó szilárdságtan miatt nem tudtam ipart felvenni, ezért nem jelentkezhetek tervezői modulra... mert az ipar ugye kell.... hiába lenne meg a kellő átlagom a többi tárgyból... vagy kell a sziltan is? meg a vb? vagy mik is kellenek egy modulhoz... ja erre a kérdésre se kaptunk választ....
de tudjátok mit, le kell szarni... aki teheti húzzon ki külföldre, tanulni, dolgozni... ott az erasmus, leonardo iaeste.... stb... mind, mind nagyszerű lehetőségek, és ha az oktatás is olyan felkészült mint a tájékoztatás volt, akkor én meg merem kockáztatni, hogy jóval több profitálható, ha utazunk és nem modulozunk...

2008.06.05. 17:01:41

www.epitesz.bme.hu/page/1036

itt van a link a mi emelt szintű képzésünkről.
van egy olyan, h jelentkezési lap. ott leírják azt is, h kb mindent tárgyat teljesíteni kell a jelenkezéshez, ami a mintatanterv szerint az első 6 szemeszter anyaga. asszem 2 hiányozhat...

a szakirányokról sosem derült ki több, minthogy dönts el, és vedd fel a tárgyakat (a választhatók közül én sem tudom, h mennyit), és a végén a kth ellenőrzi, h végigcsináltál-e egy szakirányt, és ha igen akkor kaphatsz diplomát.

_Geci 2008.06.05. 18:58:39

Ugyan má'.
Ki kell választani, hogy milyen típuső tárgyakat szeretsz, és legszinmpatikusabbat irányt belőni ezekután. Egál. A modulnak meg semmi értelme.
Ha végzel, akkor mész:
- csicskának valami szánalmas irodába szenet lapátolni minimálbérre bejelntve
- apuci irodájába
- valami egyéb puncsos helyre
- valami tök nem építésziroda jellegű helyre, ahvá feltehetőleg azért jelentkeztél, mert érdekel, amit csinálnák

ezeken a helyeken pedig pont leszarják, hogy hogyan végezted az egyetemt.

_Geci 2008.06.05. 19:07:07

.... nem véletlenül mondtam, hogy pöcsfejek az építészek.

humanplotter · http://muzsikus.blog.hu 2008.06.05. 21:26:00

azt hiszem az hogy hogyan végeztük az egyetemet, az elsősorban nekünk számít.

nem a későbbi munkaadómnak akarok benyalni a plusz papírral, hanem én magam akarok konyítani ahhoz amit csinálok és amit szeretek csinálni.

az egyetem pedig azért van, hogy graduális képzésben is biztosítson az érdeklődésemnek megfelelő tudásanyagból emelt szintű képzésre lehetőséget és legalább vázlatosan tudjon nekem erről tájékoztatást adni.

Surka 2008.06.05. 22:25:17

Azzal teljesen egyetértek, hogy a "felvilágosítás" lekezelő és felháborító volt. Egy kis is háttérinformáció: Az új képzéseseknek a kA51ben projektoros, felkészült előadás volt, amit a HK szervezett és meg is jelent ott, nem úgy, mint itt. Ez is egy kicsit zavaró volt, hogy ők sem tartották ezt ennyire fontosnak, hogy legalább egy képviselő megjelenjen.
Azt, hogy a kifutó képzést ennyire elhesegetik, annak ellenére, hogy még mindig többen vagyunk, elképesztőnek tartom. Az is elég nagy gond, hogy a dékányhelyettesi pozíciójában ott lévő VT csak a szemöldökét tudja huzogatni, de érdemben nem tud reagálni semmire. HZn csak kacagni tudok, mondhatni jellemző.
Egy szó, mint száz, ez azt hiszem mindenkinek nagy leégés volt.

Paranoid Android 2008.06.06. 11:19:17

Én csak azon gondolkozom, hogy amikor kitalálták, hogy új kétszintű rendszert vezetnek be, senkinek nem jutott eszébe, hogy akkor ez egy-két évig bizony plussz költséggel, munkával, adminisztrációval jár?

Nincsenek képben arról, hogy a hallgatók hány %-a végzi el 5 év alatt az építészmérnöki szakot?

Vagy azt gondolták, hogy a 2005-ös évjárat egy kivételesen zseni és szorgalmas évfolyam en bloc és mindenki csúszás nélkül végez?

És mi az, hogy kegyet gyakorolnak azzal, hogy jövőre is indítanak modult? A TVSZ szerint a felvétel időpontjától kezdve 20 fél évig ha csak 1 diák van, akkor is biztosítani kell neki a képzését.

Azért érthetetlen ez az egész, mert elvileg van egy 5 éves képzés is, akkor miért nem mondták az elején, hogy aki nem biztos, hogy bukás nélkül végigcsinálja, az felvételizzen újra/jelentkezzen át/stb.
Aki ábrisból, vagy szilből bukott anno, minden különösebb gond nélkül be tudott volna épülni az újak rendszerébe...

Inkompetens hülyék. Übermesch. Mindez egyszerre. :)

humanplotter · http://muzsikus.blog.hu 2008.06.06. 11:29:27

VT arra hivatkozik, hogy a modul nem kötelező dolog, ez az általuk gyakorolt 'kegy' számunkra, nem kötelesek csinálni. Nem a diploma része ez, hanem egy plusz lapocska. Nem az számít mi a jó a hallgatóknak, hanem az, hogy mi a jó az oktatóknak.

De mi lenne, ha jelentkezésre bocsátanák maguk között? Biztos lenne olyan oktató, aki önszántából, akár leterheltsége növekedése árán is, de szívesen tenne a hallgatókért egy modul-műterem működtetésével.

Ada 2008.06.06. 16:14:04

Sziasztok!
Én nem voltam az előadáson, de voltam már ilyenen. Azért lehetett semmitmondó az előadás, mert a kifutó képzésen nincs érdemi szakosodás. A kétszintűről nincsenek információim. Tulajdonképpen a lényeg valóban összefoglalható kb 1 mondatban: a kék könyv alapján ki tudod találni, melyik tárgyak hova tartoznak, válassz egyet, aztán csináld meg azokat.
A modulról: fel kell venned 10 kredtinyi előre meghatározott választható tárgyat. Emellett a komplexet csinálhatod "műteremben": úgy tudom a közép tsz-en nincsenek különösebben megkülönböztetve az emberek, modulos tanárhoz járhat nem modulos is. Sőt, nem is biztos, hogy van fix helyed. A kivitel abban küönbözik, hogy itt ha modulos vagy, tuti bekerülsz. Talán az iparon jobban el vannak szeparálva az emberek, és tényleg mint egy műterem tudnak működni. A várost nem tudom.
Én elmentem modulra, de csak azért, mert úgyis tök mindegy, választható tárgyakat mindenképp fel kell venni, és amik oda tartoztak, azok érdekeltek is. A komplex szempontjából semmi különbségetnem éreztem.

lyályé 2008.06.06. 21:07:13

idealista dolog azt gondolni, hogy kedves tanárainkat érdekli az oktatás színvonala, vagy hogy minden diák egyenlő eséllyel kerüljön modulba, vagy tanulhasson érdekes tárgyakat, vagy kapjon használható diplomát.

minket kell, hogy érdekeljen: azt mindenki megteheti, hogy a neptunon végignézi, milyen szakirányos vagy szabvál tárgyai vannak az egyes tanszékeknek (tárgykód alapján sorbatéve tanszékenként lehet végignézni), és azokból lehet csemegézni, meg lehet fejben statisztikázni, hogy melyik tanszék tárgyai közül tetszik a legtöbb választható tárgy, és meg is van a nagy szakirány-dilemma megoldása. szakirányos/szabvál tárgyakat amúgy is érdemes hallgatni, nem csak akkor, ha csúszás miatt ki kell valamivel tölteni az órarend hézagait. megfigyelésem arra mutat, hogy a saját ötlet alapján kitalált válaszható tárgyakba a tanárok is több kedvet-energiát képesek beletenni, mint a kötelezőkbe.
süti beállítások módosítása